Logo grootrijswijk.nl


Wethouder Marloes Borsboom ontving van schouwburgdirecteur Marc Schultheis dit beeldje in de vorm van het nieuwe logo
Wethouder Marloes Borsboom ontving van schouwburgdirecteur Marc Schultheis dit beeldje in de vorm van het nieuwe logo (Foto: )

Nieuw Logo schouwburg gelanceerd

  Cultuur

Frans Limbertie

"Rijswijk moet voorop staan"

Het nieuwe logo van de Rijswijkse Schouwburg werd afgelopen week definitief gepresenteerd. Wethouder Marloes Borsboom ontving uit handen van schouwburgdirecteur Marc Schultheis een beeldje waarin het logo mooi is vormgegeven.

Rijswijk - Voor de verandering dit keer geen rode maar een blauwe loper, waarop de Nederlandse musicalsterren afgelopen maandag de Rijswijkse Schouwburg binnentraden om de officiële première van JEANS Blame it on the Boogie te bezoeken. Het leverde weer genoeg prachtige plaatjes op. De ene nog fraaier uitgedost dan de ander. Het nieuwe theaterseizoen in Rijswijk was sowieso een week daarvoor al grandioos van start gegaan met een weergaloze voorstelling van De Ashton Brothers. Mocht u dat wellicht gemist hebben, kijk dan nog even of u die elders nog kan inhalen, het is een gebeurtenis op zich. Maar goed, het nieuwe logo, dat inmiddels op de gevel is gehesen, dat is nu waar het even om draait.

"Ik vond het heel belangrijk dat ons gebouw daarin tot uiting kwam," zegt directeur Marc Schultheis. "Als je het goed bekijkt kun je zien dat we een luchtfoto hebben genomen van de schouwburg. Ons nieuwe logo is als het ware de schouwburg vanuit de lucht gezien en is samengesteld uit een aantal elementen die in elkaar overgaan. Met die gedachte is de logo ontwerpster aan de gang gegaan. Die elementen vormen dan weer de verschillende soorten voorstellingen zoals musical, cabaret, toneel, en buitenlandse producties. Net als voor het nieuwe interieur zijn in dit ontwerp de kleuren van Rijswijk gebruikt: geel en blauw. Voorheen zag je heel groot de letters schouwburg staan en in het klein het woord Rijswijk. Dat hebben we nu omgekeerd. Het woord Rijswijk is voor ons belangrijk en de term schouwburg is vanzelfsprekend."

Rijswijk gaat dit seizoen voor de zogenaamde kwalitatieve musical. Dat kunnen de grote musicals zijn, maar ook voor kleine pareltjes is er aandacht. Zo speelt de musical Evita er maar liefst vier avonden en is een kleine musical als The Color Purple in de schouwburg te zien. "Deze musical, die heel intens is gemaakt, hebben we hier drie avonden," vertelt Marc enthousiast. "De hoofdrol wordt gespeeld door de Haagse Naomi van der Linden, die furore heeft gemaakt bij het helaas ter ziele toneelgezelschap De Appel. Voor die musical is veel belangstelling als ik naar de kaartverkoop kijk. Ik vind het belangrijk om hier in te investeren. Een productie als My Fair Lady heeft bewezen dat het kan. Het zijn echter wel forse investeringen die er uit moeten komen. Maar daar heb ik rotsvast vertrouwen in. Verder denken we na over een eigen kersttraditie. We zijn een idee aan het ontwikkelen voor de musical Scrooge, maar daar heb ik op dit moment een acteur uit deze omgeving in gedachte en we kunnen dat pas gaan uitvoeren als hij ruimte heeft in zijn agenda. Hij is de perfecte man hiervoor. Kortom: het staat allemaal nog in de kinderschoenen."

reageer als eerste
Meer berichten




Shopbox