Logo grootrijswijk.nl


Dennis en Johan presenteren met trots het nieuwe logo van Welzijn Rijswijk.
Dennis en Johan presenteren met trots het nieuwe logo van Welzijn Rijswijk. (Foto: )

Kwaliteitsimpuls Welzijn Rijswijk

Frans Limbertie

Nieuw logo werkt verfrissend

Welzijn Rijswijk heeft een kleine gedaanteverandering ondergaan. Allereerst is het logo vernieuwd en daarnaast krijgen medewerkers nieuwe kleding, waardoor ze nog beter voor hun organisatie te herkennen zijn. Doel is nog sneller kunnen inspelen op maatschappelijke veranderingen in Rijswijk. En belangrijker is misschien nog wel dat het goed past bij de manier waarop Welzijn Rijswijk werkt: 'Met de Kracht van Samen!'

Rijswijk- Welk moment van de dag je ook binnenkomt, er zijn altijd wel bezoekers in wijkcentrum Stervoorde te vinden. Of ze lezen een krant, of je ziet er een paar oudere dames die samen gezellig zitten te keuvelen. Ook vind je er vaak een vast groepje mannen die wat hand en spandiensten verlenen. Welzijn Rijswijk draait nu eenmaal om vrijwilligers die hier overdag allemaal een goed onderkomen vinden. We worden vriendelijk ontvangen door teamcoach Johan Hagenus en sociaal werker Dennis Bodano. Dennis werkt in het Oude Raadhuis en Johan, die tot december vorig jaar bij Zowel Delfshaven Rotterdam werkte, stuurt hier de mensen aan. Hij laat weten dat er de afgelopen tijd hard is gewerkt om de zichtbaarheid van Welzijn Rijswijk te vergroten. "We hebben de organisatie een beetje veranderd om wat meer doelgerichter te worden en dit vooral aan de buitenwereld te laten zien." Wat is de kern van de verandering? "Voorheen hadden we allemaal verschillende afdelingen zoals mantelzorg, seniorenadvies, vreemdelingenwelzijn en jeugdwerk," zegt Johan. "Deze werkten goed samen, maar hadden allemaal wel hun eigen aparte toko's. Nu hebben we daar twee complete teams van gemaakt. Team West zit hier in Stervoorde en team Oost in het Oude Raadhuis. Wel met dien verstande dat ze van elkaars kennis en vaardigheden gebruik kunnen maken. Op den duur is het de bedoeling om er zelfsturende teams van te maken. Alles om maar sneller te kunnen inspelen op de behoefte van de bewoners." Wat voor rol speelt een nieuw logo dan hierin? "Miriam Bryson (directeur WZ Rijswijk) en ik vonden het tijd worden voor een nieuw logo. Iets dat leuk, herkenbaar en fris is, en waarmee je tegelijkertijd een nieuwe positieve weg inslaat. Het logo komt met onze nieuwe kreet 'De Kracht van Samen' op de bedrijfskleding van de medewerkers te staan. We denken dat deze investering belangrijk is omdat het ook wat oplevert."

Is het welzijnswerk ten opzichte van pakweg dertig jaar geleden anders geworden? "Ik denk het wel," zegt Johan. De maatschappij is inmiddels sterk veranderd en toch wat zakelijker geworden." Dus het welzijnswerk heeft enigszins ook wel haar focus verlegt? Absoluut, dat is de progressie en ook de uitdaging van het welzijnswerk: meer gericht op resultaat! Van tevoren stel je jezelf een doel van wat je wilt laten zien. Vroeger had je van die groepen die jarenlang bleven bestaan. Als het tegenwoordig niet meer werkt, gaan we sneller een andere kant op. En dat is wel een pluspunt."

Meer berichten

Shopbox